Aiheet
Kirjaudu ulos

Käyttäjätiedot

Nimi:
Osoite:
Postinro ja toimipaikka:
Sähköposti:
Nimimerkki:
Asiakasnumero:
Liitä asiakasnumero tiliin
Muokkaa tietoja

Voimassa olevat tilaukset

Tuote:
Tyyppi:
Voimassa: -
Muokkaa tilauksia
It's Hockey Time
Mikael
Hoikkala
mikael.hoikkala@ess.fi

Kommentti: Pelicansin Tallinna-hankkeen olennainen kysymys ei ole "miksi?", vaan "miksi ei?"

Pelicansin tiedotustilaisuudessa olivat omistaja ja valmentaja Pasi Nurminen, toimitusjohtaja Tomi-Pekka Kolu, Liigan toimitusjohtaja Riku Kallioniemi, HPK:n toimitusjohtaja Antti Toivanen ja liigan kilpailutoimenjohtaja Arto I. Järvelä. Kuva: katja Luoma

"Pelicans-HPK tammikuussa - TALLINNASSA? Täysin idioottimainen idea", julisti Ilvestä kannattava tuttavani Facebookissa tiistaina. Tyhjän tekstirivin jälkeen jatko kuului: "Mä olen mukana."

Sosiaalisessa mediassa ja keskustelupalstoilla monen muun reaktio tuoreeseen uutiseen näyttää olleen samansuuntainen. Ensin: miksi? Ja sitten: miksi ei? Edellä mainittu tuttavani ehti jo varata porukalleen hotellihuoneet ennen kuin oli kuullutkaan, että otteluun myydään räätälöityjä matkapaketteja.

Minä veikkaan, että niiden pakettien myynti lähtee vauhdikkaasti lentoon. Tallinnaan pääsee Lahdesta ja Hämeenlinnasta helposti. Samoin monesta muustakin kaupungista. Tallinnan-reissu ja lätkämatsi samassa paketissa, mikäpä sen reteempää irrottelua keskelle talvea. Sama henki kuin Unkarin F1-gp:ssä kesällä: monelle suomalaisturistille se on kostea reissu, mutta monelle muulle raikas irtiotto arjesta ja peruspenkkiurheilusta, laji-intoilijan karkkipäivä.

Virossa on oma orastava jääkiekkokulttuurinsa sekä lajia paremmin tuntevaa venäläisvähemmistöä. Laatulätkää tarjotaan nyt heillekin. Tiedotusvälineille on helppo sauma tehdä joko mehukas matkareportaasi tai urheilukulttuurin leviämistä asiallisesti tutkiskeleva juttu.

Pelicansilla oli rohkeutta lähteä tienraivaajaksi. Toimitusjohtaja Tomi-Pekka Kolun mukaan taloudellinen riski on yhteistyökumppanuuksien ansiosta heti alkuunsa poissuljettu. Laiva-, matka- ja kuljetusyhtiöt ottavat asiakasryppäät kiitollisina vastaan.

Voi olla, ettei temppu toistuvasti tehtynä myy kovin hyvin, mutta nyt kelpaa olla ensimmäinen.

Mikael Hoikkala
mikael.hoikkala@ess.fi

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tämä sisältö on avoinna vain tilaajillemme.

Lue 2 viikkoa maksutta!

Oletko jo tilaaja?

Kaikki verkkopalvelut ovat jo käytössäsi ESA-tunnuksillasi.

Kirjaudu sisään

Asiasanat:

Tilaa ilmainen ESS.fi uutiskirje ja saat kiinnostavimmat uutiset suoraan sähköpostiisi.

Suosittelemme

Kommentointi (1)
p.linkola

Viron lippu = Pelsun fanilippu !

Näitä luetaan nyt

Näitä luetaan

Paikallismediat

Lue seuraavaksi X